Pengikut

Isnin, 19 Mei 2008

ULASAN ISU SEMASA

Oleh : KBS

1. Pada 10/5/08 lalu saya berceramah bersama YB Nurul Izzah Anuar ( Lembah Pantai ) di Hamas dan pada 12/5/08 saya berceramah bersama YB Firdaus Jaafar ( Jerai ) di kg. Batu Gajah, kebetulan kedua – duanya anak muda yang berjaya mengalahkan antara gergasi UMNO ( D.S Sharizat naib wanita UMNO / Dato Badarudin tim. Pengerusi tetap UMNO ). Kalau lihat cara mereka berdua berpidato memang layak menang. Senario ini menunjukkan orang vateren UMNO bolehlah undur diri dari arena politik kebetulan UMNO pun dah sambut ulang tahun ke 62, nabi kata : usia antara 60 – 70 adalah waktu mengetam ( mati ).

2. Pada pagi 14/5/08 lalu bila saya buka Berita Harian terkejut juga rasanya kerana muka depan penuh iklan maxis saja, tak de berita utama seperti biasa. Mungkin dah tak de berita penting hari tu….. atau berita harian dah tak de duit terpaksa harap dapatkan bayaran drpd iklan….. atau terkejut dengan keputusan PRU 12….

3. Kecoh dalam akhbar pembangkang nak beli MP BN dengan nilai yang tinggi.

Saya nak komen : pertama boleh ke percaya berita tersebut ? kerana 2 akhbar Berita Harian dan Utusan banyak putar belit fakta, begitu juga TV utama. Keduanya pembangkang ada ke duit… kami lepas PRU pun ada yang berhutang lagi. Ketiganya perangai suka beli wakil rakyat ni biasanya sikap pemimpin UMNO. Kesimpulannya saya lihat isu ini saja pemimpin UMNO taja kemudian suruh wartawan pergi temuramah pembodek UMNO, sebab tu nada jawapannya sama aja juga untuk tutup cerita kekalutan dalam BN.

4. Ali Rustam kata dalam blognya : guru agama diMelaka dapat elaun seribu hingga 2 ribu ringgit.

Komen saya dalam isu ni : Ketua Menteri Melaka ni memang tak tahu malu benda yang dia tak buat pun dia kata ada. Saya mengikuti perkembangan krisis pembayaran elaun guru agama di Malaka. Mana ada guru dapat sebanyak itu. Sebenarnya itu gaji guru sek. Rendah JAIM dan Sek. Men. JAIM yang telah diserahkan kepada kerajaan pusat bukan Kerajaan negeri yang bayar. JAIM Cuma uruskan gaji guru sek. Agama rakyat sebelah petang aja, dengan elaun tak lebih seribu dan baru – baru ni ditark pula RM288 elaun kafa. Dia nak bandingkan dengan kes di P.Penang dan Kelantan tak betul. Orang macam ni pun boleh jadi naib pres. UMNO……

Tiada ulasan: