Pengikut

Isnin, 12 Januari 2009

Melaka Berpotensi Memacu Pendidikan Agama

Agak lama saya tidak berkesempatan menulis dalam blog ini kerana terlalu sibuk menguruskan sesi persekolahan 2009. Hingga saat ini masih ada lagi yang memohon mendaftar. Permintaan meningkat tapi kemampuan sekolah saya terhad.
Begitulah sepintas lalu tentang gambaran sebuah sekolah swasta SAR. Apa yang saya nak kongsi bersama kepada anda ialah di Melaka sebenarnya sudah bermula era kebangkitan pendidikan agama dikalangan masyarakatnya. Ibubapa yang saya temu duga berpendapat mereka lebih berminat sistem pendidikan ekademik yang bersaing dengan aliran agama dan bahasa arab.
Kalau setakat kejayaan PMR / SPM sahaja tidak berapa bernilai bagi mereka pada hari ini. Justeru, saya berharap pihak berwajib harus beri perhatian yang lebih terhadap perkara ini. Juga kepada anda semua saya harapkan sokongan meterial yang berterusan terhadap sekolah - sekolah swasta yang berorentasikan agama demi melahirkan masyarakat yang celik agama.

Tiada ulasan: