Pengikut

Ahad, 5 September 2010

KAD RAYA DATUK MUKHRIZ......

Hari ini saya ada terima kad raya daripada YB Datuk Mukhriz Tun Mahadir yang beralamatkan pejabat Tim. Menteri Perdagangan antarabangsa. Okey le..... atas semangat saudara seIslam agaknya, saya ucapkan terima kasih.....
Tetapi yang menariknya kad tersebut dimulai dengan ayat Al Quran yang menceritakan " berpegang teguh dengan tali Allah ( agama Islam ) dan jangan berpecah belah.... ". Biasanya orang politik ni kalau cakap apa pun mesti ada agenda tersirat. Kalau beliau nak fokuskan dengan mafhum ayat yang awal tu, sebaiknya tinggalkan UMNO sertai PAS. Sebab dasar UMNO tak berpaksi kepada Islam cuma untuk bangsa aja, melainkan PAS saja yang jelas dalam perlembagaannya untuk Islam.
Saya rasa mungkin beliau nak fokuskan kepada mafhum ayat " jangan berpecah belah " sebab suasana sekarang politik dah jadi haru biru dengan isu perkaumannya, UMNO pun sama sendiri duk perang saudara, ada macam - macam team...... maklumlah dah banyak negeri tumbang.... apa lagi duk salahkan antara satu dengan lain aje le....
Tapi tak pe le...... walau bagaimana pun saya ucapan ribuan terima kasih atas kad yang dikirim..... cuma saya duk tunggu kad raya daripada saudara Ezam Md. Nor belum sampai lagi. Biasanya tiap - tiap tahun ada juga dia hantar, tapi sejak dah melompat dan jadi senator ni, tak de pula...... mungkin dia nak kirim kotak rahsia kot.....

Tiada ulasan: