Pengikut

Sabtu, 23 Julai 2011

NAJIB HIDUP 58 TAHUN !

Hari ini PM 1 Malaysia sambut ulang tahun kelahiran ke 58. Syabas....dari saya. Usia yang agak panjang ini adalah anugerah Allah. Mungkin dah ramai rakan sebaya Najib selamat mengadap ilahi. Seorang hamba yang beriman perlu banyak menghitung diri hari - hari yang telah dilalui.


Untuk PM merupakan manusia yang terlalu banyak bebanan amanah dibahu. Sebab itu Saidina Umar sebelum kematiannya pernah berpesan kepada keluarganya : "Cukuplah dari keluarga Umar aku seorang yang jadi khalifah ". Ini pemimpin yang beranggapan jawatan bukanlah satu kemuliaan tetapi adalah amanah.


Sepanjang Najib jadi PM dan menteri kabinet sebelum ini, pernah PM dan rakyat seluruhnya perlu muhasabah. Berapa ramai rakyat tertindas, dizalimi, terpenjara,ditumpahkan darahnya dan lain - lain. Apa perlu saya utarakan persoalan ini ? Mungkin ada yang mengatakan kenapa tak diutarakan kebaikan yang PM lakukan ? Sebenarnya untuk lebih menyedarkan diri dan kebaikan, faktor kepincangan adalah lebih memberi kesan ke arah positif. Nabi pun berpesan mafhumnya : " hari ini lebih baik dari semalam, esok lebih baik dari hari ini ".

PM perlu diberi nasihat berbentuk agama dalam usia emas ini. Satu hari beliau akan bertemu kematian.... mungkin esok, mungkin lusa...... Ahli Umno biasanya tak akan membantu presidennya ke arah itu... biasalah bagi mereka yang penting pulus !!!

Tiada ulasan: